Tuesday, 26 April 2011

30th International Book Fair 2011 (22 April - 1 May 2011)


Book Fair mmg dinantikan setiap tahun. Hari ni pergi dari pagi sampai petang....best jugak..tapi tahun lepas lagi happening....
tahun lepas aku borong byk buku untuk anak2...tahun ni aku borong aku memasak jek...hu3...ni salah satu buku yg dibeli....

Sunday, 17 April 2011

Apam Labu aka Muffin Kukus Labu

Last week p pasar byk beli sayur...penuh dalam peti ais...Dalam banyak2 sayur, sayur labu jek aku xmasak lg....ingat nk masak gulai labu...pergh sodap tu....labu beli sebijik...banyak tu....so separuh buat gulai...ingat separuh lagi nk simpan...tp xjd....terus godek2 resepi kt internet...apa lg yg boleh dibuat dgn labu ni....last2...jumpa resepi muffin labu dr blog iza....senang cara2nya....iza mintak mohon elly cnp jek resepi kt sini ye........
Gulai labu ni sonang je nk masak...lawannye ikan goreng n sambal belacan...........jemput makan.....
Gulai Labu
'

Muffin ni sedap sangat...cubela...

MUFFIN KUKUS LABU aka APAM LABU

Bahan-Bahan:

200 gm tepung gandum
100 gm labu kuning, kukus dan lecek halus
125 gm gula kastor
1 1/2 sudu teh serbuk penaik
1/2 sudu teh garam
100 gm santan pekat kotak(*elle gn susu full cream)
1 biji telur
30 gm minyak masak


Caranya:
1) Campurkan tepung gandum, labu kuning, gula kastor, serbuk penaik dan garam.
Kacau rata.
2) Masukkan campuran santan, telur dan minyak masak. Kacau rata.
3) Tuangkan ke dalam acuan muffin rendah yang telah disapu sedikit minyak.
4) Kukus selama 15 minit sehingga masak dengan menggunakan api besar.

Muffin aka Apam Labu

Wednesday, 13 April 2011

Muffin Oat

 Oat muffin ni request dr my hubby n frezzzzzzzz.....almaklumla semuanya dlm proses nk kurangkan kolestrol...he3.....
cari2 punya cari jumpa kt fp madiha....tp elly xletak raisins...stok dh abis...mls nk p kedai....elly letak oat sahaja..so untuk sesiapa yg dlm proses nk mengurangkan kolestrol so boeh cb resepi ni....
mohon izin madiha, elly cnp jek resepi....

Oat & Raisins Muffin
Ingredients
150gm flour
1 teaspn baking powder
50gm bran (I substituted with 50gm instant oat)
250ml evaporated milk ( I substituted with 250ml fresh milk)
25gm margarine
50gm castor sugar (I substituted with 45gm brown sugar)
1 egg (beaten slightly)
20gm black raisins (*elly xletak)
Pinch of salt





Instructions :
1. Soak instant oats in milk for 5 minutes.
2. Sift together flour, baking powder and salt in a bowl.
3. Hand beat margarine and sugar till creamy for approximately 5 to 7 minutes.
4. Add in egg and beat, mix well.
5. Add in oat mixture.
    




Monday, 11 April 2011

MaRble ChEEse Brownies

Marble Cheese Brownies..............perghhh mmg best bagi penggemar cheese......aku suka buat makan xsuke...he3...yg jadi magsa anak2 n suami la...................
Dah banyak kali buat....tp baru teringat nak snap gambar.....telah terbukti keenakannya....ramai yg mengatakan YUMMMYYYYYYYYYYYYYY....

Yang ni untuk dibawa ke Johor.....selamat menjamu selera org Johor....nanti boleh tempah lagi..............elly rt resepi dari kak yasmeen.....thanks akak.....so mintak izin cnp kat blog elly...untuk rujukan peminat cheese n brownies.....if sempat boleh buat....if tk...boleh htr order @ elle-bakehouse.....he3

Marble Cheese Brownies



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~ e . L . L . e . K . i . T . c . H . e. N ~   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP